نماینده مردم اردکان بر نقش روستاها در رونق اقتصادی کشور تاکید نمود

یزدفردا "نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت : روستاها ،نقش حیاتی در رونق اقتصادی کشور دارند.
،"محمدرضا تابش " در بازدیدی که به همراه معاون دهیاری های سازمان شهرداری و دهیاری های وزارت کشور ،معاون برنامه ریزی استاندار،جمعی از مدیران کل استان و شهرستان از روستای حاجی اباد زرین اردکان داشتند، اشاره نمود: ارتباط و تعامل بین مردم و حاکمیت برای رساندن کشور به جایگاهی در شان و مقام در خور آن مهم واساسی است.
تابش در این بازدید ، خبراجرای پایلوت اقتصاد جبرانی خانوار در این روستا را به عنوان یکی از 3پایلوت های اجرا شده در کشور داد و اظهار امیدواری نمود که تا از این طریق بخشی از مشکلات روستای حاجی اباد مرتفع شود .
تابش همچنین به برخی از پیگیری های انجام گرفته با وزرای نیرو و راه ترابری برای حل مشکلات روستاهای شهرستان اردکان تسریع نمود :برای اسفالت روستای حاجی آباد ،مزرعه میرها ،توت ،چاهمتک و… اعتبار مورد نظر در متمم بودجه آورده شده شود و همچنین وزارت راه تعمیر قیر مورد نیاز را تا پایان سال جاری متقبل شد.
وی از آغاز مطالعات اتصال شبکه برق جاجی آباد به برق سراسری خبرداد و افزود : برای تحقق خواسته اهالی این روستا 50 کیلومتر با هزینه افزون بر4 میلیارد ریال کابل کشی می شود.
"حسن علیجانی "معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور همچنین بیان داشت : در رژیم پهلوی در طول سال های استقرارش ،سعی بر جدا نمودن
مردم از روستا ها داشت ،اما در دوره کنونی اکثر روستاها از همه نعمت ها برخوردار و بهره مند هستند و فقط پایداری روستاها یک ارزش اجتماعی محسوب می شود.
وی بهترین راه حفظ جمعیت در روستاها را اشتغالزایی عنوان نمود و آمادگی خود را برای اعتبار و راه اندازی یک شرکت فراگیر در حاجی اباد زرین اعلام نمود.
"بابایی " معاون برنامه ریزی استاندار در سخنانی نگاه دولت دهم رامحرومیت زدایی از روستاها دانست و گفت : این نگاه ،نگاه حاکم می باشد.
شایان ذکر است : مسوولین در این بازدید ها از روستاهای مزرعه میرها ،درین ،خرانق و… بازدید و در جلساتی نسبت به رفع مشکلات فراروی این روستاها اقدام و اعتباراتی را منظور نمودند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا